Co piąty Polak planuje w 2025 roku pić 2 litry wody dziennie. Odwodnienie może mieć wpływ na poziom stresu i konflikty w związku
Styczeń to czas podejmowania postanowień noworocznych, wśród których często pojawia się zamiar regularnego picia wody, by zadbać o odpowiednie nawodnienie. Luty natomiast to dobry czas na pielęgnację swojego samopoczucia i relacji z bliskimi. Ważnym ich elementem jest odpowiednie nawodnienie, które, jak się okazuje, ma wpływ nie tylko na nasz nastrój i zdrowie, lecz także na poziom stresu i komunikację w relacjach. Z okazji Święta Zakochanych austriacka marka Waterdrop wprowadza limitowaną kolekcję walentynkową oraz zestawy w atrakcyjnych cenach.
2025-02-03, 10:12

Co piąty Polak chce w 2025 roku zadbać o picie 2 litrów wody dziennie

Z badań wynika, że postanowienia noworoczne naszych rodaków najczęściej dotyczą kwestii związanych z dbaniem o zdrowie i szeroko rozumiany wellbeing. Aż 30 proc. ankietowanych wskazuje, że chce popracować nad regularną aktywność fizyczną, a 23 proc. wprowadzić do codzienności zbilansowaną dietę. Z kolei 19 proc. ankietowanych deklaruje, że chciałoby osiągnąć cel spożywania codziennie 2 litrów wody. Dane Waterdrop wskazują, że aż 48 proc. Polaków pije za mało wody, bo o tym zapomina, a 35 proc. respondentów przyznaje, że wynika to z faktu, że nie lubią jej smaku. Początek roku to dobra okazja, by zatrzymać się na chwilę i przypomnieć sobie o tym, jak ważne jest dbanie o siebie i swój dobrostan, a odpowiednie nawodnienie jest bardzo ważnym tego elementem. Styczeń często kojarzony jest z postanowieniami noworocznymi, natomiast luty, z racji przypadających w tym miesiącu Walentynek, to okazja do pielęgnowania relacji z bliskimi, ale też zadbanie o samego siebie. Okazuje się, że odpowiednie nawodnienie ma wpływ nie tylko na nasze zdrowie i samopoczucie, lecz też może mieć znaczenie w komunikacji z innymi.

Odwodnienie może mieć wpływ na konflikty w relacjach 

Badania wskazują, że odpowiednie nawodnienie wspiera jasność myślenia oraz zdolność do efektywnej komunikacji. Osoby odwodnione z kolei mogą mieć trudności z wyrażaniem swoich emocji, co może prowadzić do konfliktów w relacjach. Inne dane wskazują, że oksytocyna – hormon związany z bliskością – może być lepiej regulowana przy odpowiednim nawodnieniu, co sprzyja tworzeniu silniejszych więzi emocjonalnych. Jednocześnie odwodnienie może prowadzić do obniżenia nastroju oraz podwyższenia poziomu kortyzolu – hormonu stresu – co z kolei wpływa na naszą zdolność do radzenia sobie w sytuacjach stresowych. Przekładać się to może na relacje międzyludzkie i problemy w komunikacji z bliskimi. Zbliżające się Walentynki mogą więc być okazją do pielęgnowania relacji również przez zadbanie o odpowiednie nawodnienie. Austriacka marka Waterdrop wprowadza limitowaną kolekcję walentynkową, w której skład wchodzą wykonane z różowego, błyszczącego szkła borokrzemowego karbowane szklanki oraz karafka. Dodatkowo z okazji Walentynek dostępne są zestawy w specjalnych cenach: m.in. Selfcare, Besties oraz różowy zestaw z pudełkiem prezentowym.

Zrównoważony rozwój

Waterdrop dąży do tego, żeby stać się ekologicznym liderem w branży napojów. Obecnie marka dostępna jest w ponad 20 tys. punktach sprzedaży na świecie. Waterdrop wierzy w świat bez plastiku i popularyzuje butelki wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez dodatku cukru i konserwantów. Ambasadorami oraz inwestorami marki są m.in. Hubert Hurkacz, Jan-Lennard Struff, Yannick Hanfmann, Matteo Arnaldi, Alexander Bublik, Sebastian Korda, Elina Svitolina, Taylor Fritz, Andrey Rublev i Cameron Norrie

KONTAKT / AUTOR
Ewa Malicka
specjalista ds. PR
Rocket Science Communications
781453815
ZAŁĄCZNIKI
valentines_10.jpg
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2025.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.